Více než tisícovky Čechů jsme se ptali, v jakých oblastech života považují hlasové ovládání za užitečné. Jak to dopadlo?
Jednou z oblastí, kde je v budoucnu očekáván velký rozmach hlasového ovládání, je chytrá domácnost. Kladně se k tomuto trendu staví nejen firmy zabývající se výrobou domácích spotřebičů, ale i samotní koncoví uživatelé. Možnost ovládat hlasem domácí spotřebiče nebo osvětlení považuje za užitečnou 44 % Čechů.
„Rychlejšímu rozvoji hlasového ovládání v českých domácnostech zatím poněkud brání ostych mluvit přímo na spotřebiče. To je ale jen otázka času, pro dnešní generaci alfa už bude hlasové ovládání věcí nejpřirozenější formou interakce,“ říká Martin Franc, spoluzakladatel Agnostixu.
Další slibnou oblastí využití je hlasové ovládání v autech, které může být využíváno například pro zjištění informace o množství paliva, ke kontrole vozu nebo k nastavení optimální teploty. Podobné funkce vnímá jako užitečné 40 % Čechů.
Za přínosné považují Češi také některé dílčí služby, které lze ovládat hlasem. Patří mezi ně hlasem ovládané online nakupování, hlasový diář, hlasový překlad z nebo do cizího jazyka či hlasové ovládání financí a bankovního účtu.
Například virtuální asistentku Kate si už v mobilním bankovnictví ČSOB vyzkoušelo více než 80 % uživatelů a každý týden jich přibyde dalších 5 tisíc. „Skrze hlasové ovládání v mobilním bankovnictví lze rychle a jednoduše například změnit limit na kartě, připomenout zapomenutý PIN, najít nejbližší bankomat nebo poslat peníze,“ popisuje Franc konkrétní využití.
Detailnější výsledky průzkumu a další souvislosti publikoval například server Mediaguru.cz.