Právě v těchto dnech nahráváme v našem studiu nový hlas pro virtuální asistentku Kate z ČSOB. Nový hlas bude rozpoznatelnější, ještě přirozenější a bude umět lépe pracovat s intonací.
Konverzační umělá inteligence se v posledních letech a měsících rozšiřuje po celém Česku. Různých voicebotů neustále přibývá a lidem začínají umělé hlasy splývat. A to je problém. Hlas voicebota nebo virtuálního asistenta se totiž stává součástí identity společnosti. A rozhodně nechcete, aby zněl stejně jako vysavač nebo navigace v autě.
Také proto se ČSOB rozhodla u své Kate zvolit jiný přístup a využít služeb Agnostix pro nahrání jednoznačně rozpoznatelného, unikátního hlasu, který se stane součástí identity banky a zákazníci si ho s žádným jiným nespletou.
Nahrávání hlasu začalo v červnu ve studiu Agnostix, které splňuje potřebné metriky pro hodnocení kvality nahrávacího studia. Výsledný hlas bude čistě generovaný a bude schopen říkat přesně to, co dostane zadáno. Nic už nebude nutné potřeba dotáčet. Tedy žádné předpřipravené věty nebo samostatně nahraná slova, která se pak spojují do vět.
Díky tomuto přístupu a práci expertů na jazyk i umělou inteligenci je tvorba hlasu mnohem efektivnější a výsledný hlas bude působit mnohem přirozeněji, bude umět lépe pracovat s intonací a nebude znít tak strojově a studeně, jak lze dnes slyšet ze všech stran. Model je připraven i na budoucí využití tzv. generativního AI (např. chatGPT).
Nový hlas dostane Kate ještě v průběhu tohoto roku.